Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Siła charakteru

Niezbędne cechy przedsiębiorcy: Siła charakteru

Bardzo mnie cieszy, że coraz więcej młodych ludzi jest zainteresowanych przedsiębiorczością. Jakiś czas temu napisałem książkę Dotyk Midasa wspólnie z moim drogim przyjacielem Donaldem Trumpem. To książka związana z tematyką przedsiębiorczości, czyli z tym, co dla nas obu jest ogromną pasją.

Napisaliśmy tę książkę, ponieważ pięć najważniejszych cech zapewniających sukces poznaliśmy idąc drogą przez mękę.

Te pięć cech nie daje gwarancji na sukces, ale bez nich niepowodzenie jest prawie pewne. A my chcielibyśmy, żeby Ci się udało.

Zatem przez kilka następnych tygodni podzielę się z Tobą moimi krótkimi przemyśleniami na temat tych pięciu cech przedsiębiorcy. Jeśli chcesz zapoznać się z wyczerpującym opisem tych cech, zachęcam Cię do przeczytania książki Dotyk Midasa.

Siła charakteru

Jako młody człowiek rozwinąłem biznes produkujący portfele, który odnosił sukces. To były wczesne lata osiemdziesiąte i początek MTV. Wraz z moim partnerem postanowiliśmy wykorzystać to, że zespoły rockowe były na fali i pojawiały się jeden za drugim w MTV. Wykupiliśmy licencje nazw tych zespołów i ich logo, aby umieszczać je na naszych portfelach.

Przez jakiś czas biznes kwitł. Mieliśmy tysiące dystrybutorów na całym świecie rozprowadzających nasze portfele i miliony ze sprzedaży. Problemem było to, że nie do końca wiedzieliśmy, co robimy. Wynikiem tego wielu naszych dystrybutorów zalegało nam po 120 i więcej dni z zapłatą lub zerwało z nami współpracę bez uiszczenia należności. Z tego powodu nie byliśmy w stanie zapłacić sprzedawcom, nie mieliśmy pieniędzy na zakup materiału, by kontynuować produkcję i zagrożone były też nasze płatności związane z pensjami dla pracowników i podatkami. Zżerał nas brak gotówki.

Nigdy nie zapomnę lunchu z Bogatym ojcem, podczas którego powiedział mi: Twoją firmę toczy finansowy nowotwór. Schrzaniliście zarządzanie spółką, która odnosiła sukcesy. Spójrz prawdzie w oczy, jesteś niekompetentny, a Twój biznes to porażka.

To była gorzka prawda do przełknięcia. Do tego momentu udawaliśmy, że nie jest źle i że nastąpi wielki przełom. Ale tak się nie stało, a sprawy miały się coraz gorzej.

Po tej rozmowie z Bogatym ojcem zrobiliśmy naradę z partnerami w biznesie i dokonaliśmy właściwego posunięcia: upłynniliśmy nasze zapasy, zapłaciliśmy pracownikom to, co im zalegaliśmy i odłożyliśmy pieniądze na zapłatę podatków. To był koniec naszej spółki, ale przynajmniej nie wyszliśmy na draniów.

Była to moja pierwsza wielka porażka jako przedsiębiorcy. Ale nie była ostatnią. I jeśli czegoś się nauczyłem przez te ponad 30 lat bycia przedsiębiorcą, to fakt, że na pewno kiedyś poniesiesz porażkę. Ale rzecz nie w tym, że się potkniesz, ale w tym, ile razy zdołasz się podnieść.

Pierwszą niezbędną cechą przedsiębiorcy jest siła charakteru

Aby przetrwać w biznesie, po pierwsze musisz być uczciwy, byś mógł postępować właściwie, a po drugie musisz mieć hart ducha, byś miał siłę podnieść się po porażce. Ci, którzy mają siłę charakteru z czasem stają się mocniejsi w obliczu porażek, gdyż uczą się, jak się zachować, gdy nadarzy się następna okazja w biznesie.

Zatem jak wielka jest siła Twojego charakteru? Zostawiam Cię z jedną z moich ulubionych reklam wszechczasów: